Verkeer

Verkeer

Rekening
2021

2022

2023

2024

2025

2026

Lasten

-1.979

-1.846

-1.999

-1.919

-1.874

-1.873

Baten

1.403

1.427

1.146

1.470

1.120

1.470

Saldo van baten en lasten

-576

-419

-853

-448

-753

-402

Dotatie

-

-117

-

-76

-

-76

Onttrekking

137

58

274

-

274

-

Mutaties reserve

137

-59

274

-76

274

-76

Geraamd resultaat

-439

-478

-580

-525

-479

-478

Onderstaand de analyse van de verschllen tussen de begroting 2023 en begroting 2022. De ramingen 2022 betreffen de begrote bedragen tot en met de verwerking van de 3e kwartaalbrief 2022.

Lasten

Bedrag
(x € 1.000)

Interne urendoorbelasting

- De interne urendoorbelasting is€ 125.000 hoger o.a. veroorzaakt door formatieuitbreiding en CAO ontwikkeling.

125

Overige diensten derden

- De kosten voor inhuur derden zijn € 25.000 hoger, onder andere door incidentele inhuur in 2023 voor integrale mobiliteitsvisie en verkeersveiligheid.

-25

Overige verschillen

- De overige verschillen zorgen voor een stijging van € 3.000.

-3

Totaal verschil lasten

97

Baten

Bedrag
(x € 1.000)

Parkeren

- De omzet van parkeren is € 281.000 lager. Dit komt o.a. doordat in de even jaren de ontvangsten van de tweejarige vergunningen voor parkeren zijn. Hierdoor ontstaat in 2023 een nadeel ten opzichte van 2022.

-281

Totaal verschil baten

-281

Reserves (dotaties/ontrekkingen)

Bedrag
(x € 1.000)

Onttrekkingen

- Door de tweejaarlijkse cyclus van de afgifte vergunningen vindt jaarlijks een dotatie dan wel onttrekking met de Reserve Parkeren plaats. In 2023 is er € 274.000 onttrokken.

274

Dotaties

- Door de tweejaarlijkse cyclus van de afgifte vergunningen vindt jaarlijks een dotatie dan wel onttrekking met de Reserve Parkeren plaats. In 2022 was dit per saldo een dotatie van € 59.000.

59

Totaal mutaties reserves

333

Stel uw tan:document zelf samen

SELECTIE

0 - geselecteerd

Direct downloaden


Volledige pdf