Verkeer
Verkeer | Rekening | 2022 | 2023 | 2024 | 2025 | 2026 |
---|---|---|---|---|---|---|
Lasten | -1.979 | -1.846 | -1.999 | -1.919 | -1.874 | -1.873 |
Baten | 1.403 | 1.427 | 1.146 | 1.470 | 1.120 | 1.470 |
Saldo van baten en lasten | -576 | -419 | -853 | -448 | -753 | -402 |
Dotatie | - | -117 | - | -76 | - | -76 |
Onttrekking | 137 | 58 | 274 | - | 274 | - |
Mutaties reserve | 137 | -59 | 274 | -76 | 274 | -76 |
Geraamd resultaat | -439 | -478 | -580 | -525 | -479 | -478 |
Onderstaand de analyse van de verschllen tussen de begroting 2023 en begroting 2022. De ramingen 2022 betreffen de begrote bedragen tot en met de verwerking van de 3e kwartaalbrief 2022.
Lasten | Bedrag |
---|---|
Interne urendoorbelasting | |
- De interne urendoorbelasting is€ 125.000 hoger o.a. veroorzaakt door formatieuitbreiding en CAO ontwikkeling. | 125 |
Overige diensten derden | |
- De kosten voor inhuur derden zijn € 25.000 hoger, onder andere door incidentele inhuur in 2023 voor integrale mobiliteitsvisie en verkeersveiligheid. | -25 |
Overige verschillen | |
- De overige verschillen zorgen voor een stijging van € 3.000. | -3 |
Totaal verschil lasten | 97 |
Baten | Bedrag |
---|---|
Parkeren | |
- De omzet van parkeren is € 281.000 lager. Dit komt o.a. doordat in de even jaren de ontvangsten van de tweejarige vergunningen voor parkeren zijn. Hierdoor ontstaat in 2023 een nadeel ten opzichte van 2022. | -281 |
Totaal verschil baten | -281 |
Reserves (dotaties/ontrekkingen) | Bedrag |
---|---|
Onttrekkingen | |
- Door de tweejaarlijkse cyclus van de afgifte vergunningen vindt jaarlijks een dotatie dan wel onttrekking met de Reserve Parkeren plaats. In 2023 is er € 274.000 onttrokken. | 274 |
Dotaties | |
- Door de tweejaarlijkse cyclus van de afgifte vergunningen vindt jaarlijks een dotatie dan wel onttrekking met de Reserve Parkeren plaats. In 2022 was dit per saldo een dotatie van € 59.000. | 59 |
Totaal mutaties reserves | 333 |